38一下 today: 明报OL:梁家辉永不言休… #香港 #娱乐

2023年5月14日 星期日

明报OL:梁家辉永不言休… #香港 #娱乐



明报OL:梁家辉永不言休…

明报OL:梁家辉永不言休 最高纪录1年拍13部戏 获封"千面影帝"

由马时亨主持的访谈式节目《马时亨 香港情》,昨(13日)晚播出第四集,主题是"电影",马时亨邀来偶像梁家辉担任嘉宾。

屹立影坛40年的梁家辉,原来拍了140多部电影,他透露当年最疯狂的日子,是一日3组戏、一年接拍13部电影:"嗰时咩都想试下,造就咗我有3年时间不断係咁拍戏,1年拍13部,基本上係冇瞓过。因为每一日要走3组,每组8个钟、组接组,主要喺组过组嘅时间休息;但香港地方细,过组最多半个钟头车。"梁家辉表示当年卖命,有部分是为家人:"因为当年两个女出咗世,对于一个打工仔係好大开支,所以要不断接戏,嚟维持当时家庭。"

谈到拍摄需时最长的电影,梁家辉笑言是《东邪西毒》,并亲解该片与喜剧电影《东成西就》千丝万缕的关联:"《东邪》本身係两集,但因为拍咗3年赶唔切交片,就衍生咗《东成西就》,因为嗰时所有东南亚院商,都买咗部戏准备做贺岁片,唯有焗拍《东成》出嚟应付片商。

当时所有华人影迷都好奇怪,点解香港可以出动咁多大明星,走去拍一部咁神怪咁荒诞嘅戏嚟代替《东邪》?可能我哋喺唔知应该点样嘅绝境入面,被压榨咗3年,所以就掏心挖肺咁将入面最疯狂嘅一面展现喺观众面前,变成后来嘅经典,我觉得呢两部戏,算係我电影生涯好难遇到嘅两部电影。"

梁家辉指拍戏令他著迷之处,是可以透过角色,经历各种人生,他表明"永不言休":"梁家辉只可以有一个人生,但通过做演员,我经历咗140几个唔同嘅人生,我唔会退休,我希望能够有机会继续追求唔同人生,如果可能嘅话,一日仲有人愿意睇我,我都会继续做戏。"

在家辉的140多个人生之中,不得不提他个人的3个代表作,分别是《垂帘听政》、《监狱风云》及《情人》,而《垂帘听政》令他在26岁夺金像奖影帝殊荣。

谈到当年封帝,梁家辉谦称全是导演李翰祥功劳,并笑指当年新入行的自己,完全跟指示做戏:"作为一个新人,点会知咩叫做戏啫!有样嘢好经典,场戏讲我喺大戏台肚痛,唔舒服要走,我问导演应该点做,佢就话:'Tony,我𠵱家坐呢度,我叫你做咩就做咩啦',当年唔係现场收音,咁一action我就行,佢就:'低头、回头、看我,再低头',真係咁样拍咗部戏出嚟。"梁家辉又指当年因自己的超烂普通话,令当时的刘晓庆"反晒面",2人因"言语"问题多番NG,最后要靠导演解决难题,十分有趣。

至于为何能挥低全球众多强劲对手、争取《情人》男主角席位,梁家辉爆笑透露全因自己够Weak,他说:"《情人》个导演係法国人,当时佢走匀全世界搵《情人》入面嘅越南华侨角色,佢喺外国搵极搵唔到,佢嚟到香港,见面第一句就同我讲'Oh!you can be my boy',我问点解,佢就话'You are as weak as I wish!'同埋因为我背脊线条亮丽,又冇乜毛好光滑,当时喺法国都係用'光滑无瑕嘅优美线条'做宣传。"

经典电影《监狱风云》最让家辉难忘的,是当时所有临时演员都坐过监:"所以我喺现场学到好多嘢,佢哋会话:'老衬(第一次入监狱叫老衬)!你入到嚟唔好咁戙起隻脚呀,去到洗手间唔好执番枧呀',佢哋係会教晓你监狱嘅规矩,人同人相处係点,监狱同出面世界有乜唔同。"