38一下 today: Tove Lo – Habits:歌詞+中文翻譯

2015年1月27日 星期二

Tove Lo – Habits:歌詞+中文翻譯



這是一首相當悲慘的歌曲,藉由讓自己墮落,荒唐生活來忘記那愛人離開的痛苦,但是越釋放盪自己越是讓自己思念更深,這一切其實都徒勞無功,唯一只有時間可以沖淡一切。


Click here to view the embedded video.



英文歌詞

中文歌詞

I eat my dinner in my bathtub

我在浴缸裡吃完了我的晚餐

Then I go to sexclubs

我接著去了數個性愛俱樂部

Watching freaky people gettin’ it on

看著奇異的人們嗨了起來

It doesn’t make me nervous

那不會令我感到緊張

If anything I’m restless

任何事都無法讓我坐立不安

Yeah, I’ve been around and I’ve seen it all

我待了好一陣子了,早已看盡一切了

I get home, I got the munchies

我回到家, 拿到了些小零嘴

Binge on all my Twinkies

靠著Twinkies狂歡

Throw up in the tub

在浴缸裡嘔吐

Then I go to sleep

然後我就去睡覺了

And I drank up all my money

我飲盡所有的積蓄

Tasted kinda lonely

嚐來有些孤寂

You’re gone and I gotta stay

你已經離去,我卻必須

High all the time

必須隨時很嗨

To keep you off my mind

好將你驅離我腦海

High all the time

無時無刻的保持興奮

To keep you off my mind

才得以不想起你

Spend my days locked in a haze

將我自己封閉在陰霾裡

Trying to forget you babe

用盡方法想忘了你啊,寶貝

I fall back down

但都徒勞無功

Gotta stay high all my life

必須要無時無刻的保持興奮

To forget I’m missing you

好忘了我仍想念著你

Pick up daddies at the playground

在夜店(聲色場所)隨機找個男人作伴

How I spend my daytime

這就是我如何過日子的

Loosen up the frown,

盡量放鬆自己的心情

Make them feel alive

也讓那些男人感覺到生命力

I’ll make it fast and greasy

我會速戰速決

I’m on my way too easy

這一切都太輕鬆簡易了

You’re gone and I gotta stay

你離我而去,

High all the time

而我將隨時氣勢高昂

To keep you off my mind

只為了將你逐出我腦海

High all the time

隨時很嗨

To keep you off my mind

為了遺忘你

Spend my days locked in a haze

將自己禁錮在陰霾數日

Trying to forget you babe

千方百計只為了遺忘你

I fall back down

但都只是做白工

Gotta stay high all my life

一定要無時無刻都很嗨

To forget I’m missing you

為了忘記我已經錯過你了

Staying in my play pretend

隱藏在放蕩的玩樂形象之下

Where the fun ain’t got no end

玩樂所到之處沒有任何限制

Can’t go home alone again

不願再形單影隻的回到家裡了

Need someone to numb the pain

需要有人幫助我麻痺痛楚

Staying in my play pretend

隱藏在放蕩的玩樂形象之下

Where the fun ain’t got no end

玩樂所到之處沒有任何限制

Can’t go home alone again

不願再形單影隻的回到家裡了

Need someone to numb the pain

需要有人幫助我暫緩痛楚

You’re gone and I gotta stay

你揚長而去

High all the time

我必須隨時很嗨

To keep you off my mind

才能讓你離開我腦海

High all the time

無時無刻的興奮

To keep you off my mind

才能讓你離開我腦海

Spend my days locked in a haze

我困於陰霾之下已久

Trying to forget you babe

為的就是忘了你啊,親愛的

I fall back down

但就是無法做到

Gotta stay high all my life

必須無時無刻非常嗨

To forget I’m missing you

才能遺忘我仍掛念著你


Tove Lo - Habits


歌詞來源:

http://alliesean1204.pixnet.net/blog/post/41171980


最新汽车评测: www.automoview.com